מחשב מנוע למערכת בנזין
מנועי הרכב החלו להיות מבוקרי מחשב בשלהי שנות ה- 80. יצרני הרכב החלו לשלב יותר ויותר מערכות אלקטרוניות ברכב לצורך שיפור הספקי המנוע, שיפור בצריכת הדלק וצמצום זיהום האוויר. מנועי הרכב קיבלו מידע על מצב המנוע כמו טמפרטורת המנוע, מהירות המנוע, מהירות הרכב וכו’ והביאו שליטה על מזרקי הדלק, מצתי הרכב, המצערת וכו’. 
להלן איור ממערכת BOSCH ME7.1 של אודי 2.7L המסביר את חיבור מחשב המנוע לחיישנים (החלק השמאלי באיור) ול"צרכנים" (החלק הימני באיור).

מחשבי המנוע מקודדים לרכב ומקושרים ליחידת האימובילייזר (לרב מחשב הגוף, לוח השעונים או יחידת האימובילייזר). אם שרשרת הקוד (האימובילייזר) הכוללת את מחשב המנוע, יחידת האימובילייזר ומפתח הרכב תואמים, תתאפשר הנעת הרכב. במקרה של אי התאמה באחד הרכיבים, או במקרה תקלה, מחשב המנוע יהיה "נעול" ולא יאפשר הנעה.

מחשב מנוע ברכבי פיז’ו וסיטרואן למנועי 2 ליטר במערכות RFN ו -RFJ.
המחשבים של היצרן
MAGNETI MARELLI.
 

מחשב מנוע מרצדס S600, מודל 2006. מנוע V12



מערכת מסוג ME9.7 של BOSCH ברכבי מרצדס W211 סדרה E


מערכת מסוג ME7.5 של BOSCH ברכבי פולקסוואגן, סקודה ואודי
 
 

מחשב מנוע DELPI ברכבי שברולט
         

מחשב מנוע של BOSCH ברכב מסוג אופל קורסה B

אודות המחוון ספידומטרים   שאלות ותשובות   הספידומטר   צור קשר   english
2008 © כל הזכויות שמורות למחוון ספידומטר