מחשב כרית אוויר
ברכבים המודרנים, מותקנות כריות אוויר שנועדו להגן על הנהג ועל שאר נוסעי הרכב בעת תאונה.
תפקידה של כרית האוויר הוא לספוג חלק מהאנרגייה הגבוהה הנוצרת במהלך התאונה, ולצמצם את הנזק הנגרם לנוסעים.

כרית האוויר מורכבת משקית ניילון קשיחה המחוברת למנגנון ניפוח הכולל מיכל גז דחוס. המנגנון מבוסס על פיצוץ מבוקר אשר גורם לגז למלא את הכרית בתוך חלקיק שנייה. מנגנון הניפוח עשוי להיות מופעל על ידי מערכת מיכנית המציתה את החומר המנפח את הכרית בתנאי תאונה, או על ידי חיישן תאונה אלקטרוני, אשר מזהה מצבי תאונה על פי מאפיינים מוגדרים. בדרך כלל כלול במערכת חיישן שהינו מד תאוצה, שפועל כאשר מופעלת עליו רמה גבוהה של תאוטה (תאוצה שלילית). מנגנון כרית האוויר מזהה אם חגורת הבטיחות אינה משולבת ועשוי לשנות את תזמון הניפוח או כלל לא להפעיל את הניפוח. הגנה זו נועדה למזער את מקרי הפציעות קשות העלולות להיגרם מעוצמת המכה של כרית האוויר בעת הניפוח.
מחשב כרית האויר מקבל ממספר חיישנים נתונים שונים ומחליט האם להפעיל את כריות האויר.

מחשב כרית אוויר C5 של חברת TEMIC


מחשב כרית אויר בפיז’ו 307 של SIEMENS

אודות המחוון ספידומטרים   שאלות ותשובות   הספידומטר   צור קשר   english
2008 © כל הזכויות שמורות למחוון ספידומטר